JODOH ITU KETENTUAN TUHAN.


Ehee asaalamualaikum :) bertemu lagi kita semua, hihi alhamdulilah masih diberi nyawa lagi pada hari ini :D. okay korang semua mesti pernah putus cinta kan ? aku tahu, hahha. Sebenarnya ALLAH tuh maha mengetahui. DIA bagi kite dugaan macam tuh kerana bersebab tau. Dan ingat setiap apa yang terjadi pasti ade hikmahnya. Haa pada sape-sape yang baru putus cinta tuh aku suggestkan jangan bersedih sangat. Sbb sbb meh baca meh. Aku ade sikit kata-kata hikmah untuk korangggg Heeeeeeeee :P


1.   Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya apabila kita bertemu jodoh yang sebenar, masih ade syukur kepada ketentuanNYA.


2.   Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah sebab DIA nak kita jadi penilai yang baik .


3.   Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita jadi manusia yang hebat jiwanya.


4.   Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih mengenali kehidupan yang tak selamanya kekal.


5.   Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang mengalaminya.


6.   Memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa kita adalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.




Wahai sahabatku yang putus, merana, menderita disebabkan cinta, seharusnya mengertilah kamu bahawa setiap apa yang terjadi ada hikmah yang tersendiri. Kita hanya manusia biasa yang hanya mampu merancang tapi segala-galanya adalah ketentuan Yang Maha Esa. :)




terima kasih baca wahai kengkawan. kalau rajin boleh komen :)

No comments:

Post a Comment