Telefon Bimbit

Handphone?  Semua orang mesti ada handphone  jaman sekarang ni.  Alaa u budak darjah1 pun cikai-cikai pakai Samsung champ woi, biaslah budak-budak jaman millennium kebabom katakan. Aku dulu jaman hitam putih lagi so takdelah touch-touch ni. Yang hadoo cuma handphone buat baling ke dinding je.  Ahahahak. Tapi ai tak kisah sbb ai dapat jugak rasa zaman hitam putih sikit-sikit. Ihik ihik :p

Okay jom tengok handphone pertama ai dodulu. Dulu ai start pakai handphone zaman tingkatan dua. Yeayy masa tu kawan-kawang pakai handphone sabun, daun, n-gage, etc semua tu. Tapi aku ? aku hanya mampu pakai handphone ni jo. Tapi ai tetap besryukur. :p

     Nokia 2600.
Masa tu regenya tak mahal sgt. Dalam duaratus lebih je. Tapi pada tu aku rasa mahal la mana taknya aku kan masih di jaman sekolah, manade duit banyak tu nak beli hp gini walaupun cikai je. Hp ni takde pun specialnya. Haha. Entah kenapa ayah aku belikan. Tapi aku tetap nak ucap terimaksih sbb kalau ayah aku tak belikan, enta bila aku akn start pakai hp. Haha !  hp ni aku pakai dari form 2 sampai form 4. Kiranya incik hp ni berkerja dgn aku selama 2 tahun. Lepastu jahanam. eh eh tapi paling best keypad dia. Selesa nak menaip untuk ber-msg. selesa gituu. Taip guna kaki pun best oi. Tak tipu!



  Sony Ericson K310i.

Okay ni pulak hp aku yang ke2 setelah hp nokia tu rosak. Ni pun bukan beli pakai duit sdn.bhd. ni aunty kita bagi. Hewwww syok kan dapat hp free memanjang je. Nyuhehehehe. Dia bg pun sbb dia beli hp baru. So, kite terima hp ni sbgai hp second lee. Tapi dia tetap berfungsi dgn baik. Hehh! Seingat aku, hp ni dia punya camera 2.0 mgpxl je. Ada radio and infrared. Haha jaman sekarang ada lagi ke infrared? Semua Bluetooth aje kan. Dan paling ingat hp ni aku ada 1 je ringtone, lagu Lenka- The Show dan tu satu2 lagu yang boleh ada dalam hp tu sbb? Sbb mana ada memori card, so mana muat nak letak lebih dari 1 lagu. Haha :D. percaya atau tak. Aku pakai hp ni sampai aku part1 di uitm. Yeayyy lama dia berkhidmat dengan aku. Walaupun, selalu jatuh terpelanting jauh gila dia masih boleh guna lagi! Dan masih ada lagi tapi Cuma kene tukar battery sbb battery dia mcm gilak sikitt. hehe






Sony hazel.

Dan ini adalah hp saya yg saya guna pakai duit saya sendiri. Bangga sikit sbb selama ni semua bukan sdn bhd kan. Trototototoototo. :p dan paling suka semua cukup ada wifi, fb, twitter, camera 5 mgpxl walaupun kekadang kabur and dapat letak lagu banyak-banyak. Haha. Tapi masalahnya ada jugak sbb hp ni adalah slide, maka saya harus wajib menjaganya sebaik mungkin berikutan hp slide ni selalu cepat rosakk. Huhh .



Okay cukup dah trio hp syuhada. Nyunyunyuuuu XD. Budak-budak zaman sekarang ada lagi tak semua ni? Yelah sekarang zaman maju maneade lagi ni semua, masing touch touch touching je kan. Am I right ? :p kite teringin jugak nak pakai tab, galaxy, aah menda menda entah lagi tu tapi mak pesan “pakai je apa yang ada dulu, beringat-ingat sikit. Kalau ada duit tu simpan.mana tahu nanti susah-susah ada simpanan” mak mak, memang macam gini kan, tapi ai tak kisah, macam aiman tak kisah pakai je apa yang ada dulu, ada rezeki tak kemana kan. Ait tetibe pulak haha. Okay uollss, daa.



Pesanan penaja: dimana juga korg  berada sila berhati2 ya sebab skrg banyak sgt kes ragut, ish kawan ai dekat fb kan kena ragut dan semua gadget hilang. So pada semua jaga diri yaa. Jgn selalu mengasingkan diri di tempat awam sbb tu bahaya. Ya ampun panjang makcik ni bebel. Hehe. Bye byeee

terima kasih baca wahai kengkawan. kalau rajin boleh komen :)

No comments:

Post a Comment